زیروکلاینت

کاربرد زیروکلاینت در بیمارستان

کاربرد زیروکلاینت در بیمارستان

امروزه کاربرد زیروکلاینت در بیمارستان و ادارات جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است. به‌طوری‌که کمتر بیمارستانی پیدا می‌شود که از زیروکلاینت استفاده نکرده باشد. زیروکلاینت ها دیگر به عضو جدانشدنی بیمارستان‌ها تبدیل‌شده‌اند به‌ طوری‌ که امروزه یکی از دغدغه‌های مدیران آی تی انتخاب یک برند خوب و مطمئن از زیروکلاینت ها است.

می‌خواهیم در این مقاله به کمک شما بیاییم تا بدانید کاربرد زیروکلاینت در بیمارستان ‌ها چیست. همچنین بتوانید به‌راحتی زیروکلاینت مناسب را برای بخش‌های مختلف بیمارستان انتخاب کنید.

برندهای مختلفی برای زیروکلاینت در بازار موجود است اما انتخاب یک برند مطمئن لازمه‌ی داشتن دانش کافی است. کمپانی HP در دنیای آی تی زبانزد است. این کمپانی با ارائه‌ی زیروکلاینت و تین کلاینت خیال مدیران آی تی را راحت کرده است و زیروکلاینت‌های خود را با قید ضمانت تعویض روانه بازار کرده است. پیشنهاد ما هم در این مقاله به شما استفاده از زیروکلاینت‌های برند HP است.

در یک بیمارستان بخش‌های مختلفی وجود دارد که به شرح آن و پیاده‌سازی به کمک زیروکلاینت می‌پردازیم

بخش اداری و پذیرش

همان‌طورکه میدانید بخش اداری قلب تپنده‌ یک بیمارستان است می‌خواهیم این بخش را به زیروکلاینت مجهز کنیم اما چرا!؟

در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها باید زیروکلاینتی استفاده شود که بتواند به‌صورت 24 ساعته و هفت روز هفته روشن بماند. زیروکلاینت ها که فاقد هر نوع قطعه مکانیکی  متحرک در خود بوده می‌توانند به‌صورت 24 ساعته بدون وقفه کاربر خود را همراهی کند.

در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها باید زیروکلاینت ای استفاده شود که سرعت بالایی داشته باشد چراکه کند بودن سرعت سیستم باعث ازدحام جمعیت می‌شود و صف را طولانی می‌کند . زیروکلاینت‌های کمپانی HP به دلیل اینکه به سرور متصل می‌شوند و پردازش اطلاعات زیروکلاینت بر عهده‌ی سرور است لذا قدرت پردازش فوق‌العاده بالاست. علاوه بر این چون زیروکلاینت‌های HP هیچ اطلاعاتی در خود نگهداری نمی‌کنند و تمامی اطلاعات بر روی سرور ذخیره می‌شود لذا امنیت اطلاعات بسیار بالا میرود .

در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها چون معمولاً پذیرش در اتاقی کوچک و شیشه‌ای قرار می‌گیرد باید از زیروکلاینت ای استفاده شود که تولید صدا و گرما نکند. زیروکلاینت‌های کمپانی HP همگی بدون فن هستند . این زیروکلاینت‌ها به‌هیچ‌وجه صدایی از خود تولید نمی‌کنند. این زیروکلاینت‌ها همچنین به دلیل نداشتن فن باعث تولید گرما نخواهند شد.و نیز در بخش‌های اداری هم زیروکلاینت توصیه می‌شود هم به دلایل بالا و هم به دلیل اینکه استفاده از زیروکلاینت بسیار مقرون‌به‌صرفه تر است و هزینه‌ی تمام‌شده‌ی زیروکلاینت نیز پایین‌تر است .

مدیریت مجتمع کاربران کمترین کاریست که ازعهده‌ی زیروکلاینت و سرور برمیاید. ازاین‌رو مدیریت و پشتیبانی کاربران اداری بسیارراحت خواهد بود.

پیشنهاد ما برای استفاده زیروکلاینت در این بخش‌ها استفاده از زیروکلاینت‌های مدل‌های زیر است:

Zero Client HP t310

Zero Client Wyse PXN

Zero Client Wyse TX0

بخش کلینیک و اتاق عمل

در این بخش‌ها نیز زیروکلاینت بسیار توصیه می‌شود اما چرا؟!

در این بخش چون کاربران از نرم‌افزارهای پردازش تصویر مانند PACS(Picture a Archiving and Communication System) استفاده می‌کنند باید از زیروکلاینت ای باقدرت پردازش بالا استفاده کرد . ازاین‌رو چون زیروکلاینت ها خود توان پردازشی ندارند و پردازش اطلاعات بر عهده‌ی سرور است لذا ما با پردازنده‌ی قدرتمند سرور طرف هستیم پس در استفاده از زیروکلاینت خیالمان از توان پردازشی راحت است .

همچنین چون این سیستم به شبکه‌ی داخلی و سرور برای پردازش تصویر متصل است استفاده از زیروکلاینت با پورت شبکه 1000 یا گیگ می‌تواند بسیار مؤثر باشد. تقریباً تمامی زیروکلاینت‌های HP و Dell داری پورت شبکه گیگ می‌باشند .

در این بخش پیشنهاد ما زیروکلاینت‌های HP و Dell مدل‌های زیر است:

Zero Client HP t310 G2 AIO

Zero Client Wyse PXN

Zero Client Wyse TX0

اتاق‌های آموزشی

در اتاق‌های آموزشی زیروکلاینت ها می‌توانند به کمک مدیران آی تی آمده و کار را برای آنان بسیار راحت کنند.

فرض کنید بیمارستانی داریم با 20 اتاق آموزشی ،لذا مهیاکردن 20 عدد کامپیوتر با نرم‌افزارهای آموزشی و تخصصی و نصب ویندوز و درایورهای آن کار دشواری است . حتی پشتیبانی از این 20 کامپیوتر نیز کاری دشوار است. اما با استفاده از زیروکلاینت می‌توان نرم‌افزارهای آموزشی و تخصصی موردنیاز را بر روی سرور نصب کرد و به هرکدام از 20 اتاق یک زیروکلاینت اختصاص داد. اینجا تنها کاری که کاربر باید انجام دهد لاگین کردن با زیروکلاینت است و می‌تواند با سرعتی به‌مراتب بالاتر از کامپیوتر به کار خود بپردازد . در این صورت پشتیبانی زیروکلاینت ها نیز بسیار راحت است.

استفاده از زیروکلاینت در اتاق‌های آموزشی به دلیل فن لس بودن و نداشتن سروصدای اضافی می‌تواند محیطی آرام را برای اجلاس ها و یا سمینار ایجاد کند . زیروکلاینت را می‌توان به دلیل ابعاد کوچکش در اتاق‌های اجلاس از دید مخفی کرد و فقط یک ماوس و کیبورد بی‌سیم در اختیار کاربر قرارداد .

برای اتاق‌های آموزشی و سمینار زیروکلاینت های مدل زیر پیشنهاد می‌شود :

Zero Client Wyse TX0

Zero Client Wyse VX0

Zero Client HP t610

کاربرد زیروکلاینت در بیمارستان

استفاده از زیروکلاینت علاوه بر بخش‌های مثال زده‌شده می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز مورداستفاده قرار بگیرد .

اتاق بیماران:

برای مثال از زیروکلاینت می‌توان برای نمایش اسامی بیماران روی مانیتور متصل به دیوار استفاده کرد چراکه نمی‌توان روی دیوار کیس کامپیوتر را متصل کرد اما زیروکلاینت با حجم کوچکی که دارد می‌تواند پشت مانیتور متصل شده و از دید مخفی بماند. همچنین زیروکلاینت می‌تواند به‌صورت 24 ساعته روشن بماند که بسیار مناسب این بخش است. استفاده از زیروکلاینت در این بخش مزیت دیگری دارد و آن‌هم کیفیت تصویر است . چون در بخش Digital signage معمولاً از مانیتورهای بزرگ استفاده می‌شود استفاده از زیروکلاینت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

شرکت تکنو کلاینت واردکننده‌ی عمده تین کلاینت و زیروکلاینت های کمپانی HP و DELL آماده‌ی ارائه‌ی خدمت به‌تمامی مراکز دولتی و غیردولتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. این شرکت توانسته با گارانتی یک‌ساله تعویض زیروکلاینت‌های خود و همچنین پنج سال خدمات پس از فروش زیروکلاینت ها و نیز پشتیبانی فنی 24 ساعته، رضایت مشتریان خود را کسب کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید برای و مشاوره تخصصی با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *