تین کلاینت

مزایای تین کلاینت

مزایای تین کلاینت

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

امروزه دیگر در ادارات و سازمان‌ها نیازی به تعریف تین کلاینت (thin client) نیست. کمتر کسی پیدا می‌شود که در خصوص تین کلاینت‌ها شناخت نداشته باشد. اما بسیاری با اینکه حتی از تین کلاینت استفاده می‌کنند، از برخی مزیت‌های آن نسبت به پی سی اطلاعی ندارند. در این مقاله قصد داریم از مزیت‌های تین کلاینت نسبت به پی سی صحبت کنیم و بفهمیم چرا امروزه پی سی‌ها جای خود را به تین کلاینت‌ها می‌دهند. همراه ما باشید.

با گذشت زمان و پیشرفت فنّاوری، قطعات الکترونیکی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شوند. تین کلاینت‌ها نیز تابع همین تغییرات هستند و نمونه بارز پیشرفت فنّاوری به حساب می‌آیند. حتی امروزه کامپیوترهای جیبی نیز بسیار مرسوم هستند اما برای کاربردهای خاص طراحی ‌شده‌اند. تین کلاینت‌ها نیز به ‌منظور خاصی طراحی ‌شده‌ و کاربری‌ خاص خود را دارند. کوچک شدن اندازه تین کلاینت‌ها به دلیل کوچک شدن قطعات الکترونیکی در مرور زمان است.

[/vc_column_text]

[vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشخصات فنی تین کلاینت ها:

تین کلاینت‌ها دارای یک برد الکترونیکی هستند که روی آن چیپست و تراشه تعبیه ‌شده است. پردازنده در تین کلاینت‌ها به ‌صورت یک چیپست غیر قابل تغییر درآمده است؛ به‌ طوری ‌که نمی‌توان پردازنده را در تین کلاینت ارتقا داد. شاید تنها ایرادی که می‌توان به تین کلاینت وارد کرد، عدم ‌تغییر پردازنده تین کلاینت است. اما این عدم‌ تغییر را نمی‌توان جزو معایب تین کلاینت ذکر کرد. چرا که تین کلاینت‌ها اکثراً کاربری‌های اداری دارند و پردازنده‌ آنها برای کارهای اداری سنگین نیز سال‌ها جوابگو است. هرچند تین کلاینت‌های جدید کمپانی HP سری EliteDesk قابلیت تغییر پردازنده را نیز دارند، پس دیگر جای هیچ نگرانی نیست.

تین کلاینت

پردازنده تین کلاینت‌ها:

معمولاً پردازنده‌هایی که در تین کلاینت‌ها استفاده می‌شود، از سری پردازنده‌های کم‌مصرف هستند. به همین دلیل است که تین کلاینت‌ها بی‌نیاز از فن برای خنک کردن پردازنده خود می‌باشند. همان‌طور که می‌دانید تین کلاینت‌ها فاقد فن هستند و یکی از برتری‌های آنها نسبت به پی سی‌ها فن‌لس بودن آنهاست. چون پردازنده‌های به‌ کار رفته در تین کلاینت‌ها کم‌مصرف هستند، در نتیجه گرمای زیادی تولید نمی‌کنند. همان مقدار گرمای تولیدشده هم توسط هیت سینک موجود در تین کلاینت دفع می‌شود. بنابراین تین کلاینت را می‌توان در صنایعی که وجود فن باعث گردش آلاینده‌ها در محیط می‌شود، استفاده کرد. همچنین عدم وجود فن در تین کلاینت بر عمر قطعات آن می‌افزاید؛ چرا که در پی سی‌ها اگر فن از کار بیفتد، قطعاً قطعه‌ای که پشت فن است نیز کار نخواهد کرد.

رم تین کلاینت‌ها:

در تین کلاینت‌ها از رم‌های کم‌مصرف استفاده می‌شود. رم‌های تین کلاینت‌ها از نوع L به معنی کم‌مصرف است؛ اندازه آن‌ها کوچک‌تر از رم‌های پی سی است. در واقع رم‌های به ‌کار رفته در تین کلاینت‌ها همان رم‌های به کار گرفته ‌شده در لپتاپ‌هاست. بسته به نوع مادربرد در تین کلاینت‌ها تعداد اسلات های رم می‌تواند یک یا دو عدد باشد.

کم‌مصرف بودن رم‌های تین کلاینت‌ها تأثیری در کارایی آن‌ها ندارد و بازدهی رم تین کلاینت همان بازدهی رم پی سی‌ها است. پس به دلیل وجود پردازنده و رم کم‌مصرف در تین کلاینت‌ها، مصرف برق در آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. به‌ طوری ‌که برق تین کلاینت از طریق یک آداپتور تغذیه می‌شود. مصرف برق تین کلاینت‌ها معمولاً حدود 65 وات است که در مقابل پی سی‌ها (500 وات) جای تأمل دارد.

همچنین چون جریان عبوری از تین کلاینت کم است، شوک‌های الکتریکی آسیب کمتری به برد آن می‌زند. تا به اینجای کار با برخی مزایای تین کلاینت‌ها نسبت به پی سی آشنا شدید. در ادامه با مزایای دیگر تین کلاینت نسبت به پی سی آشنا خواهید شد.

تین کلاینت

حافظه تین کلاینت‌ها:

حافظه‌هایی که در تین کلاینت‌ها استفاده می‌شود از نوع SSD هستند. این نوع حافظه‌ها که اغلب هم در تین کلاینت‌ها استفاده می‌شود بسیار پرسرعت هستند. مزیت این نوع هاردها در تین کلاینت نسبت به هاردهای مکانیکی در پی سی‌ها، این است که SSD ها سرعت بسیار بالایی دارند. به‌ طوری‌ که ویندوز تین کلاینت در 7 ثانیه بوت می‌شود! همچنین هاردهای SSD به ضربه حساسیت ندارند و ضربه‌های کوچک اخلالی در کار تین کلاینت و هارد ایجاد نمی‌کند.

در تین کلاینت‌ها از گرافیک‌ آنبرد استفاده می‌کنیم. این بدان معناست که پردازنده‌ گرافیکی در پردازنده مرکزی تین کلاینت ادغام ‌شده است. اما مدل‌هایی از تین کلاینت‌ها با قابلیت نصب کارت گرافیک مجزا ارائه ‌شده‌اند؛ از جمله آنها می‌توان به تین کلاینت اچ پی مدل t730 و تین کلاینت اچ پی مدل t620 Plus اشاره کرد. کمپانی اچ پی این تین کلاینت‌ها را برای کاربرانی که نیاز به کارت گرافیک مجزا دارند طراحی کرده است.

تین‌کلاینت‌ها می‌توانند در دمای 30- تا 60+ درجه کارکنند. از این‌ رو می‌توان از تین‌کلاینت‌ها در تابستان و زمستان در محیط‌های خارجی استفاده کرد.

کیفیت تصویر تین کلاینت‌ها:

کیفیت خروجی تصویر تین کلاینت‌ها به لطف استفاده از چیپست های گرافیکی AMD و INTEL به حد خود رسیده و بالاترین رزولوشن 4K را ارائه می‌دهند. پس تین کلاینت‌ها را می‌توانید حتی به مانیتورهای 4K نصب کنید و از کیفیت تصویر آن لذت ببرید. اندازه‌ی کوچک تین کلاینت‌ها سبب شده که بتوان تین کلاینت را به پشت مانیتور نصب کرد. می‌توان تین کلاینت‌های اچ پی را به‌صورت ایستاده در کنار مانیتور نیز استفاده کرد.

تین کلاینت

مزایای دیگر تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت‌ها مزایای خوبی برای شرکت‌ها دارند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • بهبود امنیت: اگر به جای رایانه‌های شخصی از تین ‌کلاینت‌ در محیط‌های کاری استفاده کنید، امنیت بهبود می‌یابد. تین ‌کلاینت‌ها خود قادر به اجرای نرم‌افزار نیستند، مگر این ‌که مجوز آن در سطح سرور تخصیص داده شده باشد. به بیان دیگر اگر سه کاربر به ‌طور تصادفی شروع به دانلود بدافزارهای مختلف کنند، امکان مسدودسازی آنها از طریق دیوار آتش وجود دارد. اگر مکانیزم‌های امنیتی سرور به درستی پیکربندی شده باشند، حتی کارمندان داخلی نمی‌توانند از طریق بدافزارها یا کدهای مخرب اقدام به خرابکاری کنند.
  • هزینه کمتر: استقرار تین‌ کلاینت‌ها به نسبت کامپیوترهای شخصی مقرون بصرفه‌تر است؛ زیرا برخی مدل‌ها فاقد کارت‌های گرافیکی پیشرفته یا هارد دیسک‌های گران‌قیمت هستند. علاوه بر این، حافظه کمتری نسبت به کامپیوترها نیاز دارند. استفاده از هر یک از این سخت‌افزارها هزینه نهایی را بسیار کم می‌کند.
  • مدیریت‌پذیری بیشتر: در اغلب موارد مدیریت تین کلاینت‌ها ساده است؛ چون همه به یک سرور وصل می‌شوند و به جای صرف وقت برای مدیریت تین‌ کلاینت‌ها، امکان مدیریت خط‌مشی‌ها روی سرور وجود دارد. کارمندان واحد IT می‌توانند کارهای معمول مانند به‌روزرسانی نرم‌افزارها و وصله‌های امنیتی را در سرور مرکزی مدیریت کنند. همچنین می‌توانند همزمان به چند کاربر اجازه دهند از نرم‌افزارها استفاده کنند. در این حالت ضرورتی ندارد تک‌به‌تک فرآیند نصب یا عیب‌یابی ایستگاه‌های کاری جداگانه را انجام دهند. برای رفع نقایص احتمالی فقط کافی است سرور مدیریت و نظارت شود.
  • گسترش‌پذیری: معماری منحصر به فرد تین کلاینت‌ها به مدیران شبکه اجازه می‌دهد با استقرار دسکتاپ‌های مجازی به ساده‌ترین شکل زیرساخت‌ها را گسترش دهند.

تین کلاینت

چرا از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

مزایای تین کلاینت را به‌صورت کامل برشمردیم. حال انتخاب یک تین کلاینت متناسب با کاربری خود را به ما بسپارید. شما می‌توانید به‌صورت 24 ساعته برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص تین کلاینت‌ها با مشاورین ما تماس حاصل کنید.

تکنوکلاینت عرضه‌کننده عمده تین‌کلاینت و زیروکلاینت‌های HP و Dell می‌باشد. برای دریافت آخرین اخبار تین‌کلاینت‌ها به سایت تکنوکلاینت مراجعه نمایید. همچنین برای خرید تین کلاینت می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *