پرینتر

راهنمای نصب پرینتر HP در انواع ویندوز

راهنمای نصب پرینتر hp در انواع ویندوز

پرینتر hp یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین پرینترهای موجود در بازار است، که با قیمتی مطلوب و کیفیتی فوق العاده می‌تواند تمام نیازهای شما درهر زمینه‌ی ‌چاپ و اسکن را برطرف کند. اما سوال مهم این است که چگونه پرینتر خود را در انواع ویندوز نصب و تنظیم کنیم؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه پرینتر خود را در انواع ویندوز 11،10،7، نصب و تنظیم کنید. در ادامه اگر شما قصد خرید پرینتر hp را دارید، پیشنهاد می‌کنم مقاله راهنمای خرید پرینتر را از دست ندهید. 

روش‌های نصب پرینتر Hp:

همانطور که گفتیم، پرینتر hp یکی از محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین پرینترها در بازار است که با سرعت بالا و قیمت مناسب و قابلیت اتصال به انواع سیستم عامل‌ها مانند ویندوز سازگار است. راه اندازی و نصب پرینتر بر روی سیستم‌های مانند لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه امکان پذیر بوده و بسیار ساده است. نصب پرینتر hp برروی سیستم بسیار مهم است؛ زیرا این پرینتر ها قابلیت‌های بسیاری دارند، همانند امنیت بالای این پرینترها که باعث می‌شود شما از اطلاعات خود محافظت کنید. این پرینترها همچنین دارای ویژگی های مثل مدیریت دسترسی و رمزگذاری تمام اطلاعات و داده ها و... است. در واقع شما با برنامه hp smart می‌توانید تبلت و گوشی هوشمند خود را به پرینتر متصل کنید.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توانیم دستگاه هوشمند خود را به پرینتر متصل کنیم؟

 جواب این سوال بسیار ساده است و شما برای این کار نیاز به هیچگونه درایور و برنامه‌ی دیگری ندارید.

در ابتدا شما نیاز دارید به wifi و همچنین برنامه Hp Smart app که برروی موبایل خود نصب کنید.

1. دستگاه پرینتر خود را به اینترنت wifi متصل کنید.

راهنمای نصب پرینتر hp در موبایل

2. برنامه را از گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود کنید و مطمئن شوید که موبایل و پرینتر شما به یک اینترنت متصل باشند.

راهنمای نصب پرینتر hp در موبایل

3. گزینه get started by adding a printer  را که در بالای صفحه وجود دارد را انتخاب کنید و سپس پرینترخود را انتخاب کنید.

راهنمای نصب پرینتر hp در موبایل

4. در این مرحله شما می‌توانید تصاویر، فایل‌های خود را پرینت بگیرید.

راهنمای نصب پرینتر hp در موبایل

5. همچنین شما می‌توانید از طریق این برنامه تصاویر و فایل های خود را اسکن کنید؛ در صفحه اصلی گزینه اسکن در سمت چپ صفحه را انتخاب کنید و در انتها این مهم است که در پایان کار پرینتر خود را خاموش کنید.

نصب با استفاده از وبسایت HP در انواع ویندوز:

همانطور که اشاره شد برای نصب پرینتر از طریق سایت hp شما باید مدل دقیق پرینتر خود را بدانید و سپس درایور مربوط به پرینتر خود را از سایت hp دانلود کنید برای اینکار نیاز است که شما مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا به سایت hp بروید.
  2. در صفحه اصلی سایت در بخش support به دنبال support-software and driver download بگردید و سپس در کادر جستجو نام پرینتر خود را سرچ کنید. در صفحه مربوط به پرینتر خود، از منو کشویی سیستم عامل خود را انتخاب کنید.
  3. در بخش درایور برروی گزینه download کلیک کرده سپس فایل دانلود شده را براساس دستورالعمل‌های موجود در صفحه دنبال کنید تا درایور پرینتر را به صورت کامل نصب کنید. پرینتر خود را با کابل USB به سیستم خود وصل کنید و صبر کنید تا سیستم آن را شناسایی کند، اگر تمام مراحلی که گفته شد را به درستی انجام داده باشید پرینتر شما قابل استفاده است.

نصب پرینتر hp با استفاده از windows update:

  1. پرینتر خود را به سیستم وصل کنید.
  2. گزینه control Panel را انتخاب کنید، سپس بر روی system and security کلیک کرده و update windows را بزنید.
  3. هم اکنون روی گزینه check for updates بزنید، اگر درایور پرینتر شما در لیست اپدیت موجود باشد بر روی آن کلیک کنید و OK را بزنید. پس از نصب درایور سیستم را مجدد راه اندازی کنید.

همچنین برای ویندوز 11 شما باید بر روی Windows کلیک کرده و Check for updates را انتخاب کنید. اگر درایور پرینتر شما در لیست به روزسانی ها باشد، بر روی آن کلیک کرده و سپس دانلود و نصب بزنید. اما اگر در لیست نباشد، می‌توانید از وبسایت HP دانلود کنید یا از برنامه Device manager استفاده کنید.

نصب پرینتر hp با استفاده از CD:

در مرحله اول سی دی را داخل سیستم خود قرار دهید، سپس با صفحه یا فایلی به اسم setup روبرو می‌شوید که باید آن را نصب کنید، برای اینکار روی فایل کلیک راست کنید و گزینه اول Run as administrator را انتخاب کنید، این مرحله خیلی طول نمیکشد. مرحله‌ی بعد مربوط به نصب پرینتر است که عکس پرینتر به همراه سه گزینه امده شما گزینه اول install Printer Software را انتخاب کنید، سپس دو گزینه برای شما می‌آید و شما گزینه اول را که Easy Install Advanced Install  را می‌زنید و سپس گزینه next را بزنید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید پرینتر شما درست کار می‌کند که می‌توانید برای اطمینان آن را تست کنید.

در ادامه در تمام این روش ها اگر شما درایور خود را به درستی نصب نکنید، یا درایور پرینتر شما به‌روز نباشد یا با سیستم شما مطابقت نداشته باشد، شما در هنگام نصب با مشکل مواجهه خواهید شد پس قبل از شروع فرایند نصب ازاین نکات غافل نشوید.

نتیجه گیری:

با توجه به تمام نکاتی که گفته شد، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود شیوه ای که برای نصب پرینتر HP شما مناسب است را انتخاب کنید. و به راحتی از ویژگی‌های این پرینترها استفاده کنید. در انتخاب پرینتر و چاپگرها باید به نکات زیادی از جمله: بودجه، کاربرد و میزان نیاز خود توجه کنید.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع پرینترهای hp و دیگر پرینترها را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات تحت‌وب به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب نماید.

منبع: www.support.hp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *