تکنولوژی

بازار کامپیوتر آمریکا در تصاحب HP

بازار کامپیوتر امریکا در تصاحب hp

اچ پی در بازار آمریکا:

با توجه به اطلاعات به دست آمده از سایت‌های خارجی مانند کانالیس، نشان می‌دهد که برند HP در بحث کامپیوتر در بازار امریکا محبوب است.

فروش کامپیوتردر بازار امریکا در سه ماهه اول 2024، نسبت به سال قبل 5 درصد رشد کرده و به 14.8 میلیون دستگاه رسید. بخش‌های مصرف‌کننده و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط  در واقع محرک‌ و پیشتاز اصلی این رشد بودند، که هردو این بخش‌ها بیش از 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش فروش داشتند. این شروع قوی سال نشان‌دهنده یک مسیر بازیابی سالم برای بازار است که توسط چرخه به‌روزرسانی مداوم ویندوز پشتیبانی می‌شود.

 انتظار می‌رود مجموع هر دو این بخش ها رایانه های شخصی در ایالات متحده در سال 2024 به 69 میلیون دستگاه برسد و با رشد 8 درصدی دیگر به 75 میلیون دستگاه در سال 2025 برسد. بخش مصرف کننده بهترین عملکرد را برای سومین سه ماهه متوالی نشان داد که عمدتاً به دلیل تداوم تخفیف پس از فصل تعطیلات بود که تقاضای مصرف کننده را افزایش داد. رشد فروش دراین کسب و کارهای کوچک نشان می‌دهد که شرکت ها در حال بروز رسانی سیستم های خود هستند چرا که به پایان عمر ویندوز 10 نزدیک است.

بازار امریکا و اچ پی
بازار امریکا و اچ پی

 

همانطور که در این جداول زیر مشخص است، اپل در نیمه اول سال 2024، با سهم بازار معدل 50.8 درصد با اختلافی بسیار زیاد پیشتاز بازار تبلت است. در بخش کامپیوتر و دسکتاپ، اچ پی با سهمی معادل 24.6 درصد درصدر جدول قرار گرفته است. 

پیش بینی تحلیلگران سایت کانالیس، در مورد کامپیوتر در بازار آمریکا در کل سال جاری مثبت است. بر طبق این صحبت ها انتظار می‌رود که با رشد فروش کامپیوتر در سال 2024 پبج درصد رشد کند. 

 

جدول فروش کامپیوتر در بازار آمریکا
جدول فروش کامپیوتر در بازار امریکا

نتیجه گیری:

در پایان باید گفت که بخش چشمگیری از کامپیوترها در بازار امریکا هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. که پیش بینی ها از این قرار است که به روز رسانی سیستم عامل‌ها افزایش یابد، که این اتفاق همزمان با افزایش دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌ها خواهد بود؛ که تجربه جدیدی را به کاربران هر دو برند اپل و اچ پی خواهد داد. 

منبع: https://canalys.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *